TURSKI JEZIK, LEKCIJE, GRAMATIKA, IZGOVOR, ALFABET, RIJEČI ...

ONLINE UČENJE NA JEDNOM MJESTU I TO SVE BESPLATNO


četvrtak, 15. studenoga 2012.

Prisvojne rečenice - tvorenje i primjeri

Sljedeći nastavci služe da se izrazi "ja sam" - (y)im, (y)ım, (y)üm i (y)um npr.:
iyi - dobar;  iyiyim - ja sam dobro
kötü - loše;  kötüyüm - ja sam loše
yaşlı - star;  yaşlıyım - ja sam star
mutlu - sretan;  mutluyum - ja sam sretan
Türk - Turčin;  Türküm - ja sam Turčin
doktor - doktor;  doktorum - ja sam doktor
Prisvojne rečenice se formiraju nastavcima: 
-im, -ım, -üm i -um; Primjeri:
ev - kuća; evim - moja kuća
kadin - kći; kadinim - moja žena
Dodavanjem nastavka -li na pojedine imenice formiraju se pridjevi koji označavaju da nešto ima određeni kvalitet ili sadrži nešto. Ovo je čest slučaj i u našem jeziku.
süt - mlijeko; sütlü - sa mlijekom, mliječni; 
Bir sütlü kahve lütfen. - Kafu sa mlijekom molim.
para – paralı ; kuvvet – kuvvetli ;biber – biberli…


Nema komentara: