TURSKI JEZIK, LEKCIJE, GRAMATIKA, IZGOVOR, ALFABET, RIJEČI ...

ONLINE UČENJE NA JEDNOM MJESTU I TO SVE BESPLATNO


srijeda, 26. prosinca 2012.

Prisvojne zamjenice

PRISVOJNE ZAMENICE:Ovde su sufiksi iz 2. vokalne harmonije,dakle U,I,İ,Ü,osim za 3. lice množine.
Moj - (Benim) i IMENICA+UM/ÜM/IM/İM.                                       
 Naš- (Bizim) i iMENiCA+UMUZ/ÜMÜZ/IMIZ/İMİZ
Tvoj- (Senin) i IMENICA+UN/ÜN/IN/İN                                               
Vaš- (Sizin) i iMENiCA+UNUZ/ÜNÜZ/INIZ/İNİZ                                
Njegov,njen,njegova,njena,itd..(Onun) i IMENICA+U/Ü/I/İ                
Njihov,njihova.(Onların) i iMENiCA+LARI/LERİ                                                  
(
ev - kuća; evim - moja kuća; kadin - žena; kadinim - moja žena)
Kada dodajemo sufikse na 3. lice jednine.,a ta reč se završava već vokalom,kod prisvojnih zamenica između sufiksa i reči ide spojni suglasnik S. npr: BROD-Gemi, njegov brod- (onun) gemisi. Kada dodajemo na ostala lica između ide spojni suglasnik Y. Ima još nekih izuzetaka,evo 2 važna pravila za sufiksovanje: Prvo: Ako su oba slova ( poslednje slovo u reči, i prvo slovo sufiksa) iz grupe İ,I,U,Ü,onda oba moraju biti isto slovo,pa nije bitno koji od njih će biti eliminisan. Drugo:-Ali,ako je jedan iz grupe İ,I,U,Ü , a drugi A,E,O,Ö,onda se uglavnom eliminišu slova iz grupe İ,I,U,Ü. Nažalost i ovde ima manjih izuzetaka. Prema tome,reč ARABA(Auto) ide ovako: MOJ AUTO- Benim arabam.
Sljedeći nastavci služe da se izrazi "ja sam" - (y)im, (y)ım, (y)üm i (y)um npr.: iyi - dobar; iyiyim - ja sam dobro; kötü - loše;kötüyüm - ja sam loše
yaşlı - star;yaşlıyım - ja sam star;mutlu -sretan;mutluyum - ja sam sretan;Türk - Turčin;Türküm - ja sam Turčin;doktor - doktor;doktorum - ja sam doktor



Prisvojni dodaci(sufiksi) ukoliko je zadnji suglasnik:
süt
mlijeko
benim
bilgisayarım
kalemim
topumum
sütüm
moje mlijeko
senim
bilgisayarın
kalemin
topumun
sütün
tvoje mlijeko
onun
bilgisayarı
kalemi
topumu
sütü
njeno mlijeko
bizim
bilgisayarımız
kalemimiz
topumumuz
sütümüz
naše mlijeko
sizin
bilgisayarınız
kaleminiz
topumunuz
sütünüz
vaše mlijeko
onlarin
bilgisayarı
kalemi
topu
sütü
njihovo mlijeko
Kada je sa onlarin onda vazi zadnji red, a ako nema onlarin onda se doda lari/leri na riječ.


Prisvojni dodaci ukoliko je zadnji samoglasnik:



babam
annem
m
m


baban
annen
n
n


baba
annesi
su


babamız
annemiz
muz
müz


babanız
anneniz
nuz
nüz

 

Nema komentara: